Alte informatii de interes public
ACTELE NORMATIVE CARE REGLEMENTEAZĂ ORGANIZAREA ȘI FUNCȚIONAREA PRIMĂRIEI ȘI CONSILIULUI LOCAL AL COMUNEI TURCENI
- ● Constituția României
- ● Ordonanța de urgență nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare:
- ● Ordonanța de urgență nr.21/2004 privind Sistemul Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă, cu modificările şi completările ulterioare
- ● Legea nr.481/2004 privind protecția civilă, republicată, cu modificările ulterioare:
- ● Legea nr.52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, republicată:
- ● Legea nr.24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru publicarea actelor normative, republicată (r2), cu modificările și completările ulterioare
- ● Codul civil al României aprobat prin Legea nr.287/2009, republicată, cu modificările ulterioare:
- ● Legea nr.350/2001 privind amenajarea teritoriului si urbanismul, cu modificările și completările ulterioare:
- ● Legea nr.50/1991privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, republicată, cu modificările și completările ulterioare:
- ● Legea nr. 10/1995 privind calitatea în construcții, republicată (r2), cu modificările și completările ulterioare:
- ● Legea nr.416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările și completările ulterioare:
- ● Legea nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările și completările ulterioare:
- ● Legea asistenței sociale nr. 292/2011, cu modificările și completările ulterioare:
- ● Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare:
- ● Legea contabilității nr. 82/1991, republicată (r4), cu modificările și completările ulterioare:
- ● Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare:
- ● Legea nr. 119/1996 ci privire la actele de stare civilă, republicată (r2), cu modificările și completările ulterioare:
- ● Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice, cu modificările și completările ulterioare:
- ● Legea nr. 100/2016 privind concesiunile de lucrări și concesiunile de servicii, cu modificările și completările ulterioare:
- ● Legea nr.333/2003 cu privire la paza obiectivelor, bunurilor, valorilor şi protecţia persoanelor, republicată, cu modificările și completările ulterioare
- ● Legea nr.176/2010 privind integritatea în exercitarea funcţiilor şi demnităților publice, pentru modificarea şi completarea Legii nr.144/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Integritate, precum şi pentru modificarea şi completarea altor acte normative, cu modificările și completările ulterioare
- ● Legea nr.161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenței în exercitarea demnităților publice, a funcțiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupției, cu modificările și completările ulterioare:
- ● Legea fondului funciar 18/1991 rerepublicată, cu modificările și completările ulterioare:
- ● Ordonanța nr. 28/2008 privind registrul agricol, cu modificările și completările ulterioare:
- ● Legea nr. 145/2014 pentru stabilirea unor masuri de reglementare a pietei produselor din sectorul agricol, cu modificările și completările ulterioare
- ● Legea nr.17/2014 privind unele măsuri de reglementare a vânzării-cumpărării terenurilor agricole situate în extravilan şi de modificare a Legii nr. 268/2001 privind privatizarea societăţilor comerciale ce deţin în administrare terenuri proprietate publică şi privată a statului cu destinaţie agricolă şi înfiinţarea Agenţiei Domeniilor Statului, cu modificările și completările ulterioare:
- ● Legea nr.190/2018 privind masuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European si al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protectia persoanelor fizice în ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE, cu modificările ulterioare:
- ● Ordonanța Guvernului nr. 119/1999 privind privind controlul intern si controlul financiar preventiv, republicată, cu modificările ulterioare:
- Acte normative cu impact asupra activității:
- ● Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, cu modificările şi completările ulterioare:
- ● Ordonanța Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activităţii de soluționare a petiţiilor, cu modificările ulterioare:
- ● Ordonanța Guvernului nr. 80/2003 privind concediul de odihnă anual şi alte concedii ale preşedinţilor şi vicepreşedinţilor consiliilor judeţene, precum şi ale primarilor şi viceprimarilor, cu modificările ulterioare
- ● Hotărârea Guvernului nr. 432/2004 privind dosarul profesional al funcționarilor publici, cu modificările și completările ulterioare:
- ● Hotărârea Guvernului nr. 905/2017 privind registrul general de evidenţă a salariaților:
- ● Hotărârea Guvernului nr. 250/1992 privind concediul de odihnă și alte concedii ale salariaților din administrația publică, din regiile autonome cu specific deosebit și din unitățile bugetare, republicată, cu modificările ulterioare:
- ● Ordinul nr. 25/1382/37/1642/14297/746/20/2020, publicat în MOR, Partea I, nr. 307 din 13 aprilie 2020 privind aprobarea Normelor tehnice privind modul de completare a registrului agricol pentru perioada 2020 – 2024:
- ● Ordinul Secretariatului General al Guvernului nr. 600/2018 privind aprobarea Codului controlului intern managerial al entitatilor publice
Protectia datelor cu caracter personal
Siguranța datelor dumneavoastră este importantă pentru noi. Vă informăm că datele dumneavoastră sunt în siguranță și sunt prelucrate în conformitate cu prevederile Regulamentului nr. 679 din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date.
► Datele de contact ale persoanei responsabile cu protecția datelor (DPO):
– Nume și prenume: PĂTRU TEODORA ISABEL;
– Adresă e-mail: turceni@gj.e-adm.ro
► Prin completarea formularelor, solicitanții își dau acordul cu privire la colectarea și prelucrarea datelor cu caracter personal de către Primăria orașului Turceni.
► Conform Regulamentului european de protecție a datelor cu caracter personal (Regulamentul nr. 679/2016), beneficiați de următoarele drepturi:
– dreptul la informare;
– dreptul de acces la date;
– dreptul la rectificare;
– dreptul la ștergerea datelor („dreptul de a fi uitat”);
– dreptul la restricționarea prelucrării;
– dreptul la portabilitatea datelor;
– dreptul la opoziție;
– dreptul de a nu fi supus unei decizii individuale automate;
– dreptul de a te adresa Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal sau instanțelor competente.
► Pentru exercitarea acestor drepturi vă puteți adresa cu o cerere scrisă, datată și semnată:
– Primăria orașului Turceni;
– persoanei responsabile cu protecția datelor (DPO), la adresa de e-mail mai sus menționată.
► Scopurile prelucrării:
– Resurse umane;
– Gestiune economico-financiară și administrativă;
– Statistică;
– Evidența populației și stare civilă;
– Constatarea și sancționarea contravențiilor;
– Prevenirea și combaterea infracționalității stradale;
– Protecția și securitatea persoanelor și a bunurilor;
– Protecție și asistență socială;
– Servicii de consiliere legală și reprezentare în justiție;
– Registratură;
– Soluționare petiții/sesizări;
– Arhivare;
– Tranzacții spații comerciale;
– Gestionarea declarațiilor de avere și de interese.
► Legalitatea prelucrării – conform art. 6 din Regulamentul nr. 679/2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date.
Alte informatii de interes public
Rapoarte de aplicare a Legii 52/2003
Agenda Publica
Bilanturi Contabile
Buletinul informativ (Legea 544/2001)
Rapoarte de Activitate
Programe Strategii
Cariera
Institutii subordonate
Program de funcționare
Luni | Marti | Miercuri | Joi | Vineri | Sambata | Duminica | Zile de sărbătoare | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program | 10:00 - 16:00 | 10:00 - 16:00 | 10:00 - 16:00 | 10:00 - 16:00 | 10:00 - 16:00 | 10:00 - 12:00 | 10:00 - 12:00 | 10:00 - 12:00 |
Revendicare si adoptie
In termen de 14 zile lucratoare, cainii capturati si inregistrati in evidentele adapostului public din orasul Turceni, pot fi revendicati sau adoptati dupa cum urmeaza:
– in primele 7 zile lucratoare de la data inregistrarii in evidentele adapostului public din orasul Turceni cainii pot fi revendicati de catre propietari
– dupa expirarea termenului de 7 zile lucratoare si pana la expirarea termenului de 14 zile lucratoare,cainii pot fi revendicati sau adoptati de catre persoane fizice sau juridice,din tara sau din strainatate
– incredintarea cainilor spre revendicare si adoptie se face numai dupa ce acestia au fost consultati de medicul veterinar de libera practica,incadrat in Serviciul pentru gestionarea cainilor fara stapan din orasul Turceni ,deparazitati,vaccinati antirabic, sterilizati si identificati prin microcipare.
– revendicarea si adoptia cainilor din adapostul public din orasul Turceni de catre solicitanti se face pe baza unei declaratii-angajament aflata la sediul adapostului.
Galerie
Legislatie
- Nume si prenume persoana responsabila pentru Legea 544/2001: Geonea Aurelia
Monitorul Oficial Local
- Hotararile Consiliului Local
- Proiecte de Hotarari
- Procese Verbale
- Dispozitii
- Documente si informatii financiare
- Publicatii de casatorie
S.V.S.U
Contact
Contact Primaria Orasului Turceni
- Adresa: Str. Muncii, nr. 12, Orasul. Turceni, Județ: Gorj, Romania
- Telefon: 0253.335.024 ; 0253.335.025
- Fax: 0253.335.026
- e-Mail: turceni@gj.e-adm.ro
- Pagina Oficială Facebook
Program funcționare
- Luni: 08:00 - 16:00 Marti: 08:00 - 16:00 Miercuri: 08:00 - 16:00 Joi: 08:00 - 16:00 Vineri: 08:00 - 16:00
Program de audiente
- Viceprimar cu atribuții de primar, Cioc Petrica-Cristinel: Marti- 9-12 ; Vineri- 9-12 Secretar general, Elena Golumbeanu: Miercuri- 9-12
- Email:turceni@gj.e-adm.ro
Registrul Agricol
Taxe si Impozite
Asistenta Sociala
Urbanism
Stare Civila
Ordonanțe militare – COVID-19
ORDONANȚA MILITARĂ nr. 2 din 21.03.2020 privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID-19
ORDONANȚA MILITARĂ nr. 3 din 24.03.2020 privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID-19
ORDONANȚA MILITARĂ nr. 4 din 29.03.2020 privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID-19
ORDONANȚA MILITARĂ nr. 5 din 30.03.2020 privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID-19
ORDONANŢĂ nr. 7 din 4 aprilie 2020 MILITARĂ privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID-19
ORDONANȚA MILITARĂ nr. 9 din 16.04.2020 privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID-19
ORDONANȚA MILITARĂ nr. 10 din 27.04.2020 privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID-19
Transparenta Salariala
Strategii de Dezvoltare
Buget
Contabilitate
Achizitii Publice
Legislatie
Regulament de Organizare de Functionare
Hotarari
Proiecte supuse dezbaterii publice
Proiecte Hotarari
Procese Verbale
Sedinte, Ordine de zi
Consiliu Local
Componența:
- ✦ MARGINEANU NICUSOR LUCIAN
- ✦ GRECI COSMIN
- ✦ CIOC PETRICA CRISTINEL
- ✦ IONITOIU ION MARIUS
- ✦ BURADA NICOLAE
- ✦ BADOIU GHEORGHE-DANIEL
- ✦ BOBOC ION
- ✦ MANOIU OCTAVIAN
- ✦ RIPESI ION
- ✦ BIRIBOIU IONUT ADRIAN
- ✦ BESLIU CONSTANTIN CLAUDIU
- ✦ BIVOLARU VASILE
- ✦ CORNESCU DORU ION
- ✦ GILCEAVA DUMITRU
- ✦ HRITCU COSTEL MARIAN
- PNL
- PNL
- PNL
- PNL
- PNL
- PNL
- PNL
- PNL
- PNL
- PSD
- PSD
- PSD
- PMP
- PMP
- USR
Comisiile de specialitate ale Consiliului Local Turceni:
COMISIILE DE SPECIALITATE PE DOMENII DE ACTIVITATE ALE CONSILIULUI LOCAL TURCENI ŞI ATRIBUŢIILE ACESTORA
COMISIA NR. 1-pentru activităţi economico-financiare, amenajarea teritoriului și urbanism, agricultură, gospodărie comunală, protecția mediului și turism – având în componenţă următorii consilieri:
- Mărgineanu Nicușor Lucian – președinte
- Cioc Petrică Cristinel – secretar
- Bădoiu Gheorghe Daniel– membru
- Biriboiu Ionut Adrian– membru
- Gîlceavă Dumitru – membru
Comisia NR. 1 are următoarele atribuţii:
- analizează, dezbate şi avizează toate proiectele de hotărâri înscrise pe ordinea de zi;
- se pronunţă asupra altor probleme financiare transmise spre avizare;
- analizează şi face propuneri privind proiectul bugetului local;
- avizează execuţia contului de încheiere a exerciţiului bugetar pentru anul financiar expirat, analizează şi avizează bugetul local în structura privind formarea, administrarea, întrebuinţarea şi executarea acestuia;
- după definitivare, odată avizat, supune bugetul local spre aprobare plenului Consiliului Local;
- avizează statutul personalului, organigramele şi numărul de personal la propunerea Primarului;
- avizează eventualele virări de credite şi modul de utilizare a rezervei bugetare, precum şi împrumuturile;
- analizează şi avizează, şi poate propune impozitele şi taxele locale, precum şi taxele speciale pe timp limitat;
- analizează şi avizează programele şi prognozele de dezvoltare economico – socială;
- analizează raportul privind inventarierea anuală a bunurilor aparţinând domeniului public şi privat al orașului.
- avizează Înfiinţarea unor societăţi comerciale, asociaţii şi organizarea de alte activităţi în scopul executării unor lucrări de interes judeţean, cu capital social constituit din aportul Consiliilor Locale sau a persoanelor fizice sau juridice;
- avizează concesionarea, sau închirierea bunurilor aparţinând domeniului public şi privat al orașului;
- întocmeşte şi avizează studii şi programe de dezvoltare urbanistică şi ori de câte ori intervin studii şi programe specifice altor domenii solicită şi implicarea comisiei de specialitate în domeniu;
- iniţiază şi asigură realizarea programelor de organizare şi dezvoltare urbanistică a localităţii, precum şi de amenajarea teritoriului cu respectarea prevederilor legale de realizare a lucrărilor publice cu participarea, a comisiilor de specialitate implicate;
- atunci când este vorba de protecţia mediului înconjurător, protecţia şi conservarea monumentelor istorice şi de arhitectură, a parcurilor şi rezervaţiilor naturale, se va solicita participarea Comisiei NR. 2;
- avizează măsurile de igienizare completă a localităţii privind sursele de apă potabilă, Îndepărtarea reziduurilor, asigurarea calităţii aerului şi urmăreşte periodic realizarea acestora, în colaborare cu Comisia NR. 2;
- iniţiază propuneri motivate privind organizarea de târguri, oboare, locuri şi parcuri de distracţii cu asigurarea bunei funcţionări ale acestora;
- iniţiază şi avizează studii şi programe în vederea dezvoltării activităţilor Regiilor Autonome Înfiinţate şi Societăţilor Comerciale de interes local a creşterii operativităţii şi eficienţei acestora, a implicării lor în administrarea domeniului public al orașului;
- iniţiază propuneri privind înfiinţarea de instituţii şi agenţi economici de interes local;
- iniţiază şi avizează studii şi programe privind organizarea serviciilor publice în condiţii de operativitate şi eficienţă;
- iniţiază propuneri motivate care să asigure libertatea comerţului şi a concurenţei loiale şi să încurajeze libera iniţiativă ori de câte ori se impune în condiţiile Legii;
- îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite de Lege şi de Consiliul Local;
COMISIA NR. 2- pentru administraţie publică, juridică şi de disciplină, apararea ordinii şi liniştii publice, a drepturilor cetaţeneşti – având în componenţă următorii consilieri:
- Ionițoiu Marius – președinte
- Boboc Ion – membru
- Mănoiu Octavian – membru
- Bivolaru Vasile – secretar
- Hrițcu Costel Marian – membru
Comisia NR. 2 are următoarele atribuţii:
- analizează, dezbate şi avizează toate proiectele de hotărâri înscrise pe ordinea de zi;
- iniţiază şi întocmeşte regulamentul de funcţionare al Consiliului, pe baza Statutului şi Regulamentului – cadru orientativ elaborat de Guvern;
- avizează, din punct de vedere juridic, toate proiectele de hotărâri;
- avizează statutul personalului, organigramei şi numărul de personal la propunerea Primarului;
- realizează studii şi analize cu privire la asigurarea şi apărarea ordinii publice, precum şi la respectarea drepturilor şi libertăţilor cetăţeneşti;
- sprijină activitatea Consiliului Local În cunoaşterea şi aplicarea corectă a actelor normative;
- iniţiază propuneri în vederea conferirii persoanelor fizice române sau străine, cu merite deosebite, titlului de cetăţean de onoare al orașului;
- analizează şi avizează, după caz, în colaborare cu Comisiile pe domenii de activitate, programele privind asocierea cu alte Consiliile Locale precum şi cu agenţi economici din ţară şi din străinătate, în baza realizării şi explorării unor lucrări de interes comun;
- analizează şi avizează posibilităţile de legături, de colaborare, cooperare şi înfrăţire cu localităţi din străinătate;
- evidenţiază în materialele întocmite cauzele petiţiilor, a nemulţumirii cetăţenilor, propunând soluţii de rezolvare în termenele prevăzute de Lege;
- efectuează studii şi analize cu privire la relaţiile de muncă;
- îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite de Lege şi de Consiliul Local;
COMISIA NR. 3 – pentru învăţământ, sănătate şi familie, ştiinţă, culte şi sport – având în componenţă următorii consilieri:
- Greci Cosmin – președinte
- Burada Nicolae – secretar
- Rîpeși Ion – membru
- Cornescu Doru Ion – membru
- Beșliu Constantin Claudiu – membru
Comisia NR. 3 are următoarele atribuţii:
- analizează, dezbate şi avizează toate proiectele de hotărâri înscrise pe ordinea de zi;
- iniţiază studii, prognoze orientative şi programe privind asigurarea condiţiilor necesare bunei funcţionări a instituţiilor locale de învăţământ, sănătate, de cultură şi de tineret, de sub autoritatea Consiliului Local;
- iniţiază propuneri pentru crearea condiţiilor necesare petrecerii timpului liber al cetăţenilor şi asigură desfăşurarea activităţilor sportive pe raza orașului Turceni;
- soluţionează împreună cu compartimentul de specialitate cererile şi sesizările cetăţenilor pe problematica specifică Comisiei;
- analizează periodic starea de sănătate, activitatea de prevenire şi combatere a bolilor transmisibile cu potenţial epidemic în teritoriul orașului;
- avizează programele speciale de ocrotire a persoanelor cu handicap şi a persoanelor cu dificultăţi În asigurarea condiţiilor de trai;
- analizează periodic piaţa forţei de muncă şi stabileşte măsuri de integrare în activitate a celor disponibilizaţi la nivelul orașului;
- iniţiază propuneri de înfiinţare a unor instituţii de binefacere de interes local şi instituie norme de funcţionare a acestora;
- analizează, iniţiază, propune şi ia măsuri în vederea realizării protecţiei sociale, pe baza motivaţiilor rezultate din legislaţia În vigoare;
- îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite de Lege şi de Consiliul Local.
Atributiile consiliului local:
Art. 129/ O.U.G. nr. 57/2019
- Consiliul local are inițiativă și hotărăște, în condițiile legii, în toate problemele de interes local, cu excepția celor care sunt date prin lege în competența altor autorități ale administrației publice locale sau centrale.
-
Consiliul local exercită următoarele categorii de atribuții:
- atribuții privind unitatea administrativ-teritorială, organizarea proprie, precum și organizarea și funcționarea aparatului de specialitate al primarului, ale instituțiilor publice de interes local și ale societăților și regiilor autonome de interes local;
- atribuții privind dezvoltarea economico-socială și de mediu a comunei, orașului sau municipiului;
- atribuții privind administrarea domeniului public și privat al comunei, orașului sau municipiului;
- atribuții privind gestionarea serviciilor de interes local;
- atribuții privind cooperarea interinstituțională pe plan intern și extern.
-
În exercitarea atribuțiilor prevăzute la alin. (2) lit. a), consiliul local:
- aprobă statutul comunei, orașului sau municipiului, precum și regulamentul de organizare și funcționare a consiliului local; prin ordin al ministrului de resort se aprobă un model orientativ al statutului unității administrativ-teritoriale, precum și un model orientativ al regulamentului de organizare și funcționare a consiliului local;
- alege viceprimarul/viceprimarii, din rândul consilierilor locali, la propunerea primarului sau a consilierilor locali, în condițiile art. 152 alin. (2);
- aprobă, în condițiile legii, la propunerea primarului, înființarea, organizarea și statul de funcții ale aparatului de specialitate al primarului, ale instituțiilor publice de interes local, reorganizarea și statul de funcții ale regiilor autonome de interes local, precum și înființarea, reorganizarea sau desființarea de societăți de interes local și statul de funcții al acestora;
- exercită, în numele unității administrativ-teritoriale, toate drepturile și obligațiile corespunzătoare participațiilor deținute la societăți sau regii autonome, în condițiile legii;
- hotărăște înființarea sau reorganizarea de instituții, servicii publice, societăți și regii autonome, în condițiile legii.
-
În exercitarea atribuțiilor prevăzute la alin. (2) lit. b), consiliul local:
- aprobă, la propunerea primarului, bugetul unității administrativ-teritoriale, virările de credite, modul de utilizare a rezervei bugetare și contul de încheiere a exercițiului bugetar;
- aprobă, la propunerea primarului, contractarea și/sau garantarea împrumuturilor, precum și contractarea de datorie publică locală prin emisiuni de titluri de valoare, în numele unității administrativ-teritoriale, în condițiile legii;
- stabilește și aprobă impozitele și taxele locale, în condițiile legii;
- aprobă, la propunerea primarului, documentațiile tehnico-economice pentru lucrările de investiții de interes local, în condițiile legii;
- aprobă strategiile privind dezvoltarea economică, socială și de mediu a unității administrativ-teritoriale;
- asigură un mediu favorabil înființării și/sau dezvoltării afacerilor, inclusiv prin valorificarea patrimoniului existent, precum și prin realizarea de noi investiții care să contribuie la îndeplinirea programelor de dezvoltare economică regională și locală;
- asigură realizarea lucrărilor și ia măsurile necesare implementării și conformării cu prevederile angajamentelor asumate de România în calitate de stat membru al Uniunii Europene în domeniul protecției mediului și gospodăririi apelor pentru serviciile furnizate cetățenilor.
- Dacă bugetul unității administrativ-teritoriale, prevăzut la alin. (4) lit. a), nu poate fi adoptat după două ședințe consecutive, care au loc la un interval de cel mult 7 zile, activitatea se desfășoară pe baza bugetului anului precedent până la adoptarea noului buget, dar nu mai târziu de 45 de zile de la data publicării legii bugetului de stat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
-
În exercitarea atribuțiilor prevăzute la alin. (2) lit. c), consiliul local:
- hotărăște darea în administrare, concesionarea, închirierea sau darea în folosință gratuită a bunurilor proprietate publică a comunei, orașului sau municipiului, după caz, precum și a serviciilor publice de interes local, în condițiile legii;
- hotărăște vânzarea, darea în administrare, concesionarea, darea în folosință gratuită sau închirierea bunurilor proprietate privată a comunei, orașului sau municipiului, după caz, în condițiile legii;
- avizează sau aprobă, în condițiile legii, documentațiile de amenajare a teritoriului și urbanism ale localităților;
- atribuie sau schimbă, în condițiile legii, denumiri de străzi, de piețe și de orice alte obiective de interes public local
-
În exercitarea atribuțiilor prevăzute la alin. (2) lit. d), consiliul local asigură, potrivit competenței sale și în condițiile legii, cadrul necesar pentru furnizarea serviciilor publice de interes local privind:
- educația;
- serviciile sociale pentru protecția copilului, a persoanelor cu handicap, a persoanelor vârstnice, a familiei și a altor persoane sau grupuri aflate în nevoie socială;
- sănătatea;
- cultura;
- tineretul;
- sportul;
- ordinea publică;
- situațiile de urgență;
- protecția și refacerea mediului;
- conservarea, restaurarea și punerea în valoare a monumentelor istorice și de arhitectură, a parcurilor, grădinilor publice și rezervațiilor naturale;
- dezvoltarea urbană;
- evidența persoanelor;
- podurile și drumurile publice;
- serviciile comunitare de utilități publice de interes local;
- serviciile de urgență de tip salvamont, salvamar și de prim ajutor;
- activitățile de administrație social-comunitară;
- locuințele sociale și celelalte unități locative aflate în proprietatea unității administrativ-teritoriale sau în administrarea sa;
- punerea în valoare, în interesul colectivității locale, a resurselor naturale de pe raza unității administrativ-teritoriale;
- alte servicii publice de interes local stabilite prin lege.
-
În exercitarea atribuțiilor prevăzute la alin. (2) lit. d), consiliul local:
- sprijină, în condițiile legii, activitatea cultelor religioase;
- aprobă construirea locuințelor sociale, criteriile pentru repartizarea locuințelor sociale și a utilităților locative aflate în proprietatea sau în administrarea sa.
-
În exercitarea atribuțiilor prevăzute la alin. (2) lit. e), consiliul local:
- hotărăște, în condițiile legii, cooperarea sau asocierea cu persoane juridice române sau străine, în vederea finanțării și realizării în comun a unor acțiuni, lucrări, servicii sau proiecte de interes public local;
- hotărăște, în condițiile legii, înfrățirea comunei, orașului sau municipiului cu unități administrativ-teritoriale din alte țări;
- hotărăște, în condițiile legii, cooperarea sau asocierea cu alte unități administrativ-teritoriale din țară sau din străinătate, precum și aderarea la asociații naționale și internaționale ale autorităților administrației publice locale, în vederea promovării unor interese comune.
-
În exercitarea atribuțiilor prevăzute la alin. (2) lit. a), b) și d), consiliul local:
- poate asigura, în tot sau în parte, cu acordul titularului dreptului de proprietate sau al celui de administrare, lucrările și fondurile necesare pentru reabilitarea, dotarea și funcționarea clădirilor în care își desfășoară activitatea autorități sau instituții publice a căror activitate prezintă un interes local. Bunurile achiziționate pentru dotări rămân în proprietatea unității administrativ-teritoriale;
- poate asigura, în tot sau în parte, cu acordul instituției sau autorității publice titulare a dreptului de proprietate sau de administrare, lucrări de amenajare, dotare și întreținere a clădirilor sau terenurilor aflate în proprietatea publică sau privată a statului, în scopul creșterii nivelului de atractivitate turistică a unității administrativ-teritoriale, cu condiția ca, prin acordul exprimat, titularul dreptului să permită accesul publicului în spațiile astfel îmbunătățite pe o perioadă de minimum 5 ani. Bunurile achiziționate pentru dotări rămân în proprietatea unității administrativ-teritoriale.
- Pentru realizarea atribuțiilor prevăzute la alin. (2) consiliul local poate solicita informări și rapoarte de la primar, viceprimar și de la conducătorii organismelor prestatoare de servicii publice și de utilitate publică de interes local.
- Consiliul local hotărăște acordarea unor sporuri și a altor facilități, potrivit legii, personalului angajat în cadrul aparatului de specialitate al primarului și serviciilor publice de interes local.
- Consiliul local poate conferi persoanelor fizice române sau străine cu merite deosebite titlul de cetățean de onoare al comunei, orașului sau municipiului, în baza unui regulament propriu. Prin acest regulament se stabilesc și condițiile retragerii titlului conferit. Acest regulament poate fi parte integrantă a statutului unității administrativ-teritoriale.
- Consiliul local îndeplinește orice alte atribuții, în toate domeniile de interes local, cu excepția celor date în mod expres în competența altor autorități publice, precum și orice alte atribuții stabilite prin lege.
Organizare
- Organigrama
- Regulament de ordine interioara
- Regulament de organizare si functionare
Declaratii de Interese
Declaratii de Avere si Interese
Situatii Urgenta
Transparenta Decizionala
Ziar Local
Monitorul de Turceni, nr. 118:
Monitorul de Turceni, nr. 115:
Monitorul de Turceni, nr. 114:
Monitorul de Turceni, nr. 112-113:
Monitorul de Turceni, nr. 111:
Monitorul de Turceni, nr. 110:
Monitorul de Turceni, nr. 109:
Monitorul de Turceni, nr. 108:
Monitorul de Turceni, nr. 107:
Monitorul de Turceni, nr. 106:
Monitorul de Turceni, nr. 105:
Monitorul de Turceni, nr. 104:
Monitorul de Turceni, nr. 103:
Monitorul de Turceni, nr. 100:
Monitorul de Turceni, nr. 98:
Monitorul de Turceni, nr. 97:
Monitorul de Turceni, nr. 96:
Monitorul de Turceni, nr. 95:
Monitorul de Turceni, nr. 94:
Monitorul de Turceni, nr. 93:
Monitorul de Turceni, nr. 92:
Monitorul de Turceni, nr. 88:
Monitorul de Turceni, nr. 87:
Monitorul de Turceni, nr. 86:
Monitorul de Turceni, nr. 85:
Monitorul de Turceni, nr. 84:
Monitorul de Turceni, nr. 83:
Monitorul de Turceni, nr. 82:
Monitorul de Turceni, nr. 80:
Monitorul de Turceni, nr. 78-79:
Monitorul de Turceni, nr. 74:
Luna decembrie, nr. 66:
Luna noiembrie, nr. 65:
Luna octombrie, nr. 64:
Luna septembrie, nr. 63:
Luna august, nr. 62:
Luna iulie, nr. 61:
Luna iunie, nr. 60:
Luna mai, nr. 59:
Luna aprilie, nr. 58:
Luna martie, nr. 57:
Luna februarie, nr. 56:
Luna ianuarie, nr. 55:
Luna decembrie, nr. 54:
Luna noiembrie, nr. 53:
Luna octombrie, nr. 52:
Luna septembrie, nr. 51:
Luna august, nr. 50:
Luna iunie, nr. 49:
Luna martie, nr. 47:
Luna februarie, nr. 46:
Luna decembrie, nr. 45:
Luna noiembrie, nr. 44:
Luna octombrie, nr. 43:
Luna august, nr. 41:
Luna iunie, nr. 39:
Luna aprilie, nr. 38:
Luna februarie, nr. 37:
Luna decembrie, nr. 36:
Luna octombrie, nr. 35:
Luna august, nr. 34:
Luna iulie, nr. 33:
Luna iunie, nr. 32:
- Luna Iunie, nr 32
- Luna Iulie, nr 33
- Luna August, nr 34
- Luna Octombrie, nr 35
- Luna Decembrie, nr 36
- Luna Februarie, nr 37
- Luna Aprilie, nr 38
- Luna Iunie, nr 39
- Luna August, nr 41
- Luna Octombrie, nr 43
- Luna Noiembrie, nr 44
- Luna Decembrie, nr 45
- Luna Februarie, nr 46
- Luna Martie, nr 47
- Luna Iunie, nr 49
- Luna August, nr 50
- Luna Septembrie, nr 51
- Luna Octombrie, nr 52
- Luna Noiembrie, nr 53
- Luna Decembrie, nr 54
- Luna Ianuarie, nr 55
- Luna Februarie, nr 56
- Luna Martie, nr 57
- Luna Aprilie, nr 58
- Luna Mai, nr 59
- Luna Iunie, nr 60
- Luna Iulie, nr 61
- Luna August, nr 62
- Luna Septembrie, nr 63
- Luna Octombrie, nr 64
- Luna Noiembrie, nr 65
- Luna Decembrie, nr 66
Conducerea
- Primar
- Viceprimar
- Secretar General
Viceprimar cu atribuții de primar
Cioc Petrica-Cristinel
Atributiile primarului:
Art. 155/ O.U.G. nr. 57/2019
-
Primarul îndeplinește următoarele categorii principale de atribuții:
- atribuții exercitate în calitate de reprezentant al statului, în condițiile legii;
- atribuții referitoare la relația cu consiliul local;
- atribuții referitoare la bugetul local al unității administrativ-teritoriale;
- atribuții privind serviciile publice asigurate cetățenilor, de interes local;
- alte atribuții stabilite prin lege.
-
În temeiul alin. (1) lit. a), primarul:
- îndeplinește funcția de ofițer de stare civilă și de autoritate tutelară și asigură funcționarea serviciilor publice locale de profil;
- îndeplinește atribuții privind organizarea și desfășurarea alegerilor, referendumului și a recensământului;
- îndeplinește alte atribuții stabilite prin lege.
-
În exercitarea atribuțiilor prevăzute la alin. (1) lit. b), primarul:
- prezintă consiliului local, în primul trimestru al anului, un raport anual privind starea economică, socială și de mediu a unității administrativ-teritoriale, care se publică pe pagina de internet a unității administrativ-teritoriale în condițiile legii;
- participă la ședințele consiliului local și dispune măsurile necesare pentru pregătirea și desfășurarea în bune condiții a acestora;
- prezintă, la solicitarea consiliului local, alte rapoarte și informări;
- elaborează, în urma consultărilor publice, proiectele de strategii privind starea economică, socială și de mediu a unității administrativ-teritoriale, le publică pe site-ul unității administrativ-teritoriale și le supune aprobării consiliului local.
-
În exercitarea atribuțiilor prevăzute la alin. (1) lit. c), primarul:
- exercită funcția de ordonator principal de credite;
- întocmește proiectul bugetului unității administrativ-teritoriale și contul de încheiere a exercițiului bugetar și le supune spre aprobare consiliului local, în condițiile și la termenele prevăzute de lege;
- prezintă consiliului local informări periodice privind execuția bugetară, în condițiile legii;
- inițiază, în condițiile legii, negocieri pentru contractarea de împrumuturi și emiterea de titluri de valoare în numele unității administrativ-teritoriale;
- verifică, prin compartimentele de specialitate, corecta înregistrare fiscală a contribuabililor la organul fiscal teritorial, atât a sediului social principal, cât și a sediului secundar.
-
În exercitarea atribuțiilor prevăzute la alin. (1) lit. d), primarul:
- coordonează realizarea serviciilor publice de interes local, prin intermediul aparatului de specialitate sau prin intermediul organismelor prestatoare de servicii publice și de utilitate publică de interes local;
- ia măsuri pentru prevenirea și, după caz, gestionarea situațiilor de urgență;
- ia măsuri pentru organizarea executării și executarea în concret a activităților din domeniile prevăzute la art. 129 alin. (6) și (7);
- ia măsuri pentru asigurarea inventarierii, evidenței statistice, inspecției și controlului furnizării serviciilor publice de interes local prevăzute la art. 129 alin. (6) și (7), precum și a bunurilor din patrimoniul public și privat al unității administrativ-teritoriale;
- numește, sancționează și dispune suspendarea, modificarea și încetarea raporturilor de serviciu sau, după caz, a raporturilor de muncă, în condițiile legii, pentru personalul din cadrul aparatului de specialitate, precum și pentru conducătorii instituțiilor și serviciilor publice de interes local;
- asigură elaborarea planurilor urbanistice prevăzute de lege, le supune aprobării consiliului local și acționează pentru respectarea prevederilor acestora;
- emite avizele, acordurile și autorizațiile date în competența sa prin lege și alte acte normative, ulterior verificării și certificării de către compartimentele de specialitate din punctul de vedere al regularității, legalității și de îndeplinire a cerințelor tehnice;
- asigură realizarea lucrărilor și ia măsurile necesare conformării cu prevederile angajamentelor asumate în procesul de integrare europeană în domeniul protecției mediului și gospodăririi apelor pentru serviciile furnizate cetățenilor.
- Primarul desemnează funcționarii publici anume împuterniciți să ducă la îndeplinire obligațiile privind comunicarea citațiilor și a altor acte de procedură, în condițiile Legii nr. 135/2010, cu modificările și completările ulterioare.
- Pentru exercitarea corespunzătoare a atribuțiilor sale, primarul colaborează cu serviciile publice deconcentrate ale ministerelor și ale celorlalte organe de specialitate ale administrației publice centrale din unitățile administrativ-teritoriale, precum și cu autoritățile administrației publice locale și județene.
- Numirea conducătorilor instituțiilor publice de interes local, respectiv ai serviciilor publice de interes local se face pe baza concursului sau examenului organizat potrivit procedurilor și criteriilor aprobate de consiliul local la propunerea primarului, în condițiile părții a VI-a titlul II capitolul VI sau titlul III capitolul IV, după caz.
Consilier local cu atribuții de viceprimar
Mărgineanu Nicușor-Lucian
Atributiile viceprimarului:
Art. 155/ O.U.G. nr. 57/2019
- Viceprimarul este subordonat primarului și, în situațiile prevăzute de lege, înlocuitorul de drept al acestuia, situație în care exercită, în numele primarului, atribuțiile ce îi revin acestuia. Primarul poate delega o parte din atribuțiile sale viceprimarului.
- Viceprimarul este ales, prin vot secret, cu majoritate absolută, din rândul membrilor consiliului local, la propunerea primarului sau a consilierilor locali.
- Exercitarea votului se face pe bază de buletine de vot. Alegerea viceprimarului se realizează prin hotărâre a consiliului local.
- În situația în care se aleg doi viceprimari, sunt declarați aleși candidații care au obținut votul majorității absolute. În această situație, consiliul local desemnează, prin hotărâre, care dintre cei doi viceprimari exercită primul calitatea de înlocuitor de drept al primarului.
- Eliberarea din funcție a viceprimarului se poate face de consiliul local, prin hotărâre adoptată, prin vot secret, cu majoritatea a două treimi din numărul consilierilor în funcție, la propunerea temeinic motivată a primarului sau a unei treimi din numărul consilierilor locali în funcție. Eliberarea din funcție a viceprimarului nu se poate face în ultimele 6 luni ale mandatului consiliului local.
- La deliberarea și adoptarea hotărârilor care privesc alegerea sau eliberarea din funcție a viceprimarului participă și votează consilierul local care candidează la funcția de viceprimar, respectiv viceprimarul în funcție a cărui schimbare se propune.
- Pe durata exercitării mandatului, viceprimarul își păstrează statutul de consilier local, fără a beneficia de indemnizația aferentă acestui statut, fiindu-i aplicabile incompatibilitățile specifice funcției de viceprimar prevăzute de cartea I titlul IV din Legea nr. 161/2003, cu modificările și completările ulterioare.
- Durata mandatului viceprimarului este egală cu durata mandatului consiliului local. În cazul în care mandatul consiliului local încetează sau încetează calitatea de consilier local, înainte de expirarea duratei normale de 4 ani, încetează de drept și mandatul viceprimarului, fără vreo altă formalitate.
Secretar General
Golumbeanu Elena
Atributiile secretarului:
Art. 155/ O.U.G. nr. 57/2019
-
Secretarul general al unității/subdiviziunii administrativ-teritoriale îndeplinește, în condițiile legii, următoarele atribuții:
- avizează proiectele de hotărâri și contrasemnează pentru legalitate dispozițiile primarului, respectiv ale președintelui consiliului județean, hotărârile consiliului local, respectiv ale consiliului județean, după caz;
- participă la ședințele consiliului local, respectiv ale consiliului județean;
- asigură gestionarea procedurilor administrative privind relația dintre consiliul local și primar, respectiv consiliul județean și președintele acestuia, precum și între aceștia și prefect;
- coordonează organizarea arhivei și evidența statistică a hotărârilor consiliului local și a dispozițiilor primarului, respectiv a hotărârilor consiliului județean și a dispozițiilor președintelui consiliului județean;
- asigură transparența și comunicarea către autoritățile, instituțiile publice și persoanele interesate a actelor prevăzute la lit. a);
- asigură procedurile de convocare a consiliului local, respectiv a consiliului județean, și efectuarea lucrărilor de secretariat, comunicarea ordinii de zi, întocmirea procesului-verbal al ședințelor consiliului local, respectiv ale consiliului județean, și redactarea hotărârilor consiliului local, respectiv ale consiliului județean;
- asigură pregătirea lucrărilor supuse dezbaterii consiliului local, respectiv a consiliului județean, și comisiilor de specialitate ale acestuia;
- poate atesta, prin derogare de la prevederile Ordonanței Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociații și fundații, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 246/2005, cu modificările și completările ulterioare, actul constitutiv și statutul asociațiilor de dezvoltare intercomunitară din care face parte unitatea administrativ-teritorială în cadrul căreia funcționează;
- poate propune primarului, respectiv președintelui consiliului județean înscrierea unor probleme în proiectul ordinii de zi a ședințelor ordinare ale consiliului local, respectiv ale consiliului județean;
- efectuează apelul nominal și ține evidența participării la ședințele consiliului local, respectiv ale consiliului județean a consilierilor locali, respectiv a consilierilor județeni;
- numără voturile și consemnează rezultatul votării, pe care îl prezintă președintelui de ședință, respectiv președintelui consiliului județean sau, după caz, înlocuitorului de drept al acestuia;
- informează președintele de ședință, respectiv președintele consiliului județean sau, după caz, înlocuitorul de drept al acestuia, cu privire la cvorumul și la majoritatea necesare pentru adoptarea fiecărei hotărâri a consiliului local, respectiv a consiliului județean;
- asigură întocmirea dosarelor de ședință, legarea, numerotarea paginilor, semnarea și ștampilarea acestora;
- urmărește ca la deliberarea și adoptarea unor hotărâri ale consiliului local, respectiv ale consiliului județean să nu ia parte consilierii locali sau consilierii județeni care se încadrează în dispozițiile art. 228 alin. (2); informează președintele de ședință, sau, după caz, înlocuitorul de drept al acestuia cu privire la asemenea situații și face cunoscute sancțiunile prevăzute de lege în asemenea cazuri;
- certifică conformitatea copiei cu actele originale din arhiva unității/subdiviziunii administrativ-teritoriale;
- alte atribuții prevăzute de lege sau însărcinări date prin acte administrative de consiliul local, de primar, de consiliul județean sau de președintele consiliului județean, după caz.
- Prin derogare de la prevederile art. 21 alin. (2) din Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare, în situațiile prevăzute la art. 147 alin. (1) și (2) sau, după caz, la art. 186 alin. (1) și (2), secretarul general al unității/subdiviziunii administrativ-teritoriale îndeplinește funcția de ordonator principal de credite pentru activitățile curente.
-
Secretarul general al comunei, al orașului, al municipiului, respectiv al subdiviziunii administrativ-teritoriale a municipiului comunică o sesizare pentru deschiderea procedurii succesorale camerei notarilor publici, precum și oficiului de cadastru și publicitate imobiliară, în a cărei circumscripție teritorială defunctul a avut ultimul domiciliu:
- în termen de 30 de zile de la data decesului unei persoane, în situația în care decesul a survenit în localitatea de domiciliu;
- la data luării la cunoștință, în situația în care decesul a survenit pe raza altei unități administrativ-teritoriale;
- la data primirii sesizării de la oficiul teritorial, în a cărei rază de competență teritorială se află imobilele defuncților înscriși în cărți funciare înființate ca urmare a finalizării înregistrării sistematice.
-
Sesizarea prevăzută la alin. (3) cuprinde:
- numele, prenumele și codul numeric personal ale defunctului;
- data decesului, în format zi, lună, an;
- data nașterii, în format zi, lună, an;
- ultimul domiciliu al defunctului;
- bunurile mobile sau imobile ale defunctului înregistrate în evidențele fiscale sau, după caz, în registrul agricol;
- date despre eventualii succesibili, în format nume, prenume și adresa la care se face citarea.
- Atribuția prevăzută la alin. (3) poate fi delegată către una sau mai multe persoane care exercită atribuții delegate de ofițer de stare civilă, prin dispoziția primarului la propunerea secretarului general al unității/subdiviziunii administrativ-teritoriale.
- Primarul urmărește îndeplinirea acestei atribuții de către secretarul general al comunei, al orașului, al municipiului, respectiv al subdiviziunii administrativ-teritoriale a municipiului sau, după caz, de către ofițerul de stare civilă delegat, în condițiile alin. (5).
- Neîndeplinirea atribuției prevăzute la alin. (3) atrage sancționarea disciplinară și contravențională a persoanei responsabile.
-
Secretarii generali ai comunelor și cei ai orașelor unde nu funcționează birouri ale notarilor publici îndeplinesc, la cererea părților, următoarele acte notariale:
- legalizarea semnăturilor de pe înscrisurile prezentate de părți, în vederea acordării de către autoritățile administrației publice locale de la nivelul comunelor și orașelor a beneficiilor de asistență socială și/sau serviciilor sociale;
- legalizarea copiilor de pe înscrisurile prezentate de părți, cu excepția înscrisurilor sub semnătură privată.
Adrese Utile
-
Primaria Orasului Turceni
-
Serviciul Public Turceni
-
SC Turcenisal SRL
-
Poliția Locală Turceni
-
Serviciul Public Comunitar Local de Evidenta a Persoanelor Turceni
-
Poliția Turceni
-
Spitalul Orășenesc Turceni
-
Complexul Energetic Oltenia, Sucursala Termocentrale Turceni
-
Secția de Pompieri Turceni
-
Casa de Cultură a orașului Turceni
-
Liceul Tehnologic Turceni
-
Oficiul Poștal Turceni
-
APIA Turceni
-
Spital Psihiatrie
-
Mănăstirea Sfânta Treime din Strâmba-Jiu
-
AJOFM Turceni
-
Ocolul Silvic Turceni
Atracții turistice
In partea vestica a satului Stramba Jiu, intr-o oaza verde din marginea padurii seculare, dainuieste de veacuri un sfant lacas in care se inchinau mosii si stramosii nostri in vremuri de restriste si de pace, si in care ne inchinam si noi astazi. Aceasta manastire, cu hramul ‘Sfanta Treime’ praznuit de Rusalii este cunoscut din vechime sub denumirea de ‘Schitul Stramba’, de care ne vorbeste inscriptia zugravita deasupra intrarii in pronaos, conform careia aceasta exista deja la 1519.
In anul 1603 se fac mari reparatii la acest schit, avandu-l drept ctitor pe Stoichita Raioseanu care se asezase aici inca din 1954. Acesta facea parte din patura micii boierimii pe care s-a sprijinit Mihai Viteazul in realizarea politicii sale externe. Evenimentele tragice din timpul Razboiului de Independenta si Primul razboi mondial, au adus lacasul in paragina, ramanand numai biserica in picioare. La 5 noiembrie 1923, ieromonahul Veniamin Pestrea venit in satul natal de la Muntele Athos, a consfiintit actul de reinfiintare a Schitului Stramba, contribuind la refacerea si consolidarea bisericii si a casei-staretiei pe vechile ruini. In anul 1927 Comisia Monumentelor istorice, condusa de Nicolae Iorga a trecut-o in lista monumentelor istorice. Din anul 1956 devine manastire de maici, avand ca stareta pe Monahia Ermionia Candea, care timp de 27 de ani a condus nevoile acestei manastiri. Din anul 1991 sub conducerea maicii starete Monahia Marina Gligor manastirea cunoaste cea mai mare dezvoltare atat pe plan administrativ cat si duhovnicesc.
Astazi, manastirea Sfanta Treime din Stramba Jiu este vizitata de sute de pelerini dornici sa-si hraneasca sufletul cu darurile duhovnicesti pe care le gasesc la aceasta Sfanta manastire.
In memoria celor 66 de strambeni ce si-au pierdut viata in confruntarile din primul razboi mondial si a altor 42 de sateni care si-au pierdut viata pe campurile de lupta din al doilea razboi mondial, in centrul satului s-a ridicat ‘Monumentul eroilor’, construit intre 1924-1925 din initiativa ieromonahului Veniamin C. Pestrea, locuitor al satului, care ulterior a adus si doua tunuri din depozitele armatei din Targoviste.
Acestea sunt amplasate in dreapta si stanga monumentului dandu-i un aspect deosebit. Anual de ‘Ziua Inaltarii’, aici, se desfasoara activitati cultural-religioase care comemoreaza eroii locului.
Despre Turceni
Din punct de vedere geografic, localitatea Turceni este situata în partea de sud-vest a României facând parte din judetul Gorj. Este amplasata la sud de Municipiul Târgu-Jiu – resedinta judetului, la o distanta de 55 km pe drumul judetean 673A pe partea dreapta râului Jiu, la o altitudine ce difera între 121 m si 324 m fata de nivelul marii.
Teritoriul localitatii Turceni se întinde în cea mai mare parte pe interfluviul Jiului si al Jiltului.
Situata la punctul de convergenta a drumurilor judetene ce leaga localitatile Târgu-Jiu judetul Gorj, Filiasi judetul Dolj, Strehaia judetul Mehedinti, Turceni a devenit în special începând cu a doua jumatate a secolului al XIX-lea si pâna astazi un important centru al vietii economice, agricole si comerciale din cursul inferior al Jiltului.
Dezvoltându-se în conditii de departare destul de mare de zonele urbane, din aceasta localitate, plecau în diverse colturi ale tarii si chiar în alte tari importante cantitatii de lemn de stejar si fag, grâu, porumb, vinuri, animale etc, în special de pe proprietatile marilor mosieri Dinu Stolojanu, Neicu Calotescu, Costica Paunescu dar si din gospodariile taranesti mijlocii si mici. Transportul se facea cu carul tras de boi vara sau cu sania iarna, când se obisnuia plecatul în convoi “cu chirie” spre gara Filiasi situata la 20 km de Turceni sau spre târgurile saptamânale din Turceni, Tântareni, Strehaia si Pesteana, precum si spre frumosul târg anual care se organizeaza în satul Gârbov în zilele de 6, 7 si 8 septembrie.
Din punct de vedere al retelei hidrografice, localitatea este udata de apele Jiului si Jiltului ape cu scurgeri neîntrerupte, jucând un rol important în viata si activitatea oamenilor de-a lungul timpului.
Alimentarea cu apa a populatiei s-a facut mai întâi din izvoare cu scurgere naturala apoi a fost amenajate stiubeie si fântâni, iar din anul 1975 în centrul localitatii s-a amenajat o retea de aductiune si distributie a apei pe o lungime de 11,3 km la care sunt racordati 1400 apartamente, 45 gospodarii ale populatiei si 31 agenti economici.
Vegetatia si fauna proprie etajului forestier cu paduri de stejar si fag pure sau în amestec, intercalate cu întinse suprafete agricole si pasuni au permis oamenilor înca din timpuri imemorabile sa valorifice lemnul, sa practice agricultura si sa dezvolte cresterea animalelor.
Ca vecini, localitatea Turceni se învecineaza la est cu comuna Plopsoru hotarul fiind format de Râul Jiu, în partea de nord se învecineaza cu comuna Urdari, limita vestica urmareste o linie conventionala care traverseaza padurea Strâmba, Dealul Mare ce o desparte de comuna Negomir si Borascu, la apus se învecineaza cu comuna Borascu despartita tot printr-un hotar conventional, la sud este despartita tot printr-un hotar conventional de comuna Ionesti cea mai sudica localitate a judetului Gorj, la sud-vest tot printr-un hotar conventional se învecineaza cu comuna Grozasti din Judetul Mehedinti.
Astazi, localitatea Turceni se compune din urmatoarele sate: 1 Turceni, Jiltul, Murgesti, Valea Viei, Gârbov si Strâmba.
Legatura între localitatea de resedinta Turceni si satele componente se face prin drumul judetean 673A si drumul judetean 674.
Satele au forma lineara dar au si multe ulite.
Trasatura caracteristica a satelor localitatii Turceni o constituie asezarea si dezvoltarea acestora de-a lungul vailor formate de albiile Jiului si Jiltului. Transformari esentiale în viata satelor localitatii noastre ca si acela din Principatele Române s-au produs în urma legilor date de dormitorul Alexandru Ioan Cuza prin care satele au fost scoase “la sosea”.
Denumirea satelor componente localitatii s-a pastrat de-a lungul anilor fara a suferi schimbari esentiale fata de primele atestari documentare.
În ceea ce priveste apartenenta administrativa, trebuie remarcat faptul ca, în timp ce s-au schimbat mereu unele sate care compun acum localitatea Turceni unele din aceste sate fiind chiar ele centre de comuna2 asa cum este cazul cu satele Strâmba Jiu, Gârbov, Murgesti care polarizau în jurul lor alte sate sau foste comune asa cum este cazul si cu satele Stolojani, Turcenii de Jos, Turcenii de Sus care astazi formeaza un singur sat Turceni care este si resedinta localitatii.
Trebuie scos totul în evidenta faptul ca toate aceste comune fiind limitrofe au pastrat întotdeauna un permanent schimb economic si cultural, schimb ce a apropiat în permanenta oamenii dând posibilitatea ca la reforma administrativa din anul 1968 sa se creeze aceasta puternica localitate administrativa care este localitatea Turceni3 cu o suprafata de 7876 ha si o populatie de 8483 locuitori.
Pe teritoriul localitatii Turceni la confluenta Jiului cu Jiu la dreapta drumului ce leaga localitatea Turceni de comuna Branesti a fost amplasata în anul 1971 Termocentrala Turceni ce urma sa aiba o putere instalata de 2400MW cu termen de dare în folosinta în anul 1985 ocupând o suprafata de 485ha din suprafata arabila a comunei.
Din albia Jiltului si a Jiului îndeosebi se extrage prin balastiere amenajate nisipul si balastul folosite pentru constructie în cadrul termocentralei, constructii de locuinte, constructii social-culturale, balastari de drumuri etc.
Mai multe multe informatii puteti gasi in Monografia orasului Turceni.
NOMENCLATURĂ STRADALĂ
GIRBOVU:
JILTU:
MURGESTI:
- STRADA 1 DECEMBRIE
- STRADA HERMENEANU
- STRADA LUNCA MARE
- STRADA MITARU
- STRADA VALEA DANII
- STRADA VALEA PIRVULUI
- STRADA VALEA VINATORILOR
STOLOJANI
STRIMBA-JIU
- ALEEA BISERICII
- STRADA LOTAS DEAL
- STRADA LOTAS VALE
- STRADA CERCELARILOR
- STRADA LISULUI
- STRADA TIRVULOIU
- STRADA BUJORULUI
- STRADA CORCODUSULUI
- STRADA STOICHITA RAIOSANU
- STRADA VALEA MANASTIRII
- STRADA VALEA OLOGULUI
- STRADA VIITORULUI
- STRADA VISINILOR
TURCENI BLOCURI
- ALEEA MARGARITARULUI
- ALEEA PARCULUI
- STRADA SF VARVARA
- STRADA 1 MARTIE
- STRADA 7 APRILIE 2004
- STRADA PROMETEU
- STRADA SANATATII
- STRADA SF GHEORGHE
- STRADA SF ION
TURCENI CENTRU
- ALEEA VALEA MAINII
- ALEEA INV BARBULESCU
- STRADA PREOT IANCU POPILIAN
- STRADA BALU
- STRADA BRADULUI
- STRADA CULTURII
- STRADA ILARIE BIRAU
- STRADA IONEL DUMITRIU
- STRADA MUNCII
- STRADA SF ILIE
- STRADA TEIULUI
TURCENII DE JOS
- ALEEA DEALUL ROSU
- STRADA SUBMAIDANE
- STRADA PRIVIGHETORII
- STRADA UZINEI
- STRADA GARII
- STRADA BUNAIA
- STRADA CEPLEA
- STRADA MIROIU
- STRADA SF NICOLAE
- STRADA SURUPATE
VALEA VIEI
1. Valea viei
2. Turceni de sus
3. Strâmba
4. Turceni de jos
5. Stolojani
6. Mugeşti
7. Jilţ
8. Gârbovu
9. Centru
Primaria Orasului Turceni: 0253.335.024
Serviciul Public Turceni: 0253.335.003
SC Turcenisal SRL: 0253.334.470
Poliția Locală Turceni: 0253.334.374, 0756055347
Serviciul Public Comunitar Local de Evidenta a Persoanelor Turceni: 0253.335.008
Poliția Turceni: 0253.335.007
Spitalul Orășenesc Turceni: 0253.335.035
Complexul Energetic Oltenia,Sucursala Termocentrale Turceni: 0253.335.045
Secția de Pompieri Turceni: 0253.334.212
Casa de Cultură a orașului Turceni: 0253.334.293
Liceul Tehnologic Turceni: 0253.335.011 , 0253.335.012
Oficiul Poștal Turceni: 0253.335.019
APIA Turceni: 0253.335.112
Spital Psihiatrie: 0253.335.037
Mănăstirea Sfânta Treime din Strâmba-Jiu: 0253.334.253
AJOFM Turceni: 0253.334.500
Ocolul Silvic Turceni: 0253.206.157